Van Hospital naar Muxia en Fisterra

24 mei 2019 - Muxia, Spanje

Donderdagmorgen vroeg met z'n vieren, 2 Brazilianen, een Zuid Koreaan en ik, in de regen vertrokken richting Muxia, een tocht van 28 km. Na een oaar km neemt één van de Brazilianen afscheid om ditect richting Fisterra te gaan. Het miezert die ochtend, richting de middag begint de zon weer te schijnen. Het is  een mooie maar zware tocht, tegen half vier komen we aan in Muxia, het zgn "0" punt, bezocht, hier staat hey betonnen paaltje , richtingaangever, met de km-stand op 0, nul....

Muxia is sterk afhankelijk van de visserij, in 2002 is er een enorme olietanker voor de kust gezonken met voor de natuur en Muxia catastrofale gevolgen. Het dorp lijdt onder daar econkoisch nog steeds onder...! Ter nagedachtenis van de ramp is er een  betonnen beeld op de kop van het eiland geplaatst.

S'avonds nog naar de zonsondergang gekeken, een belevenis als alles mee zit, dus zon zonder bewolking, beiden waren aanwezig, dus geen optimale omstandigheden, maar toch bijzonder.

Daarna een borrel gedronken en afscheid genomen van een Oostenrijks stel die we enkele keren tegenkwamen en met ons optrokken.

1. Leonie:
    24 mei 2019
    Prachtige afsluiting pap. Nog genieten van het weekend in Spanje en dan zien wij je volgende week weer :).
  2. Mathijs:
    Mooi Afsluiting!
  3. Hans:
    24 mei 2019
    Het zit erop. Bedankt voor het kunnen delen van je belevenissen. Groet uit Italië.
  4. Elto:
    24 mei 2019
    Bedankt voor de prachtige foto’s. Ik heb van al je belevenissen genoten
  5. Ria:
    24 mei 2019
    Geweldig Martin! Wat een bijzondere belevenis! Goede reis terug en ik hoop je verhalen eens te horen!! Toi toi toi
  6. Annerie:
    24 mei 2019
    Je hebt je tocht volbracht! Chapeau!
    Tot weerzien in Nederland!
  7. Fatma:
    24 mei 2019
    Goeie reis terug Martin en bedankt voor je mooie verhalen!!!
  8. Marianne:
    25 mei 2019
    En dan ben je op het "0" punt aangekomen en heb je je reis volbracht.
    Lijkt me een bijzonder moment.
    Dank je voor het mogen volgen van al je belevenissen gedurende deze tocht en zie je weer bij het VSP.