Onderweg naar Fisterra

22 mei 2019 - Negreira, Spanje

Vandaag, dinsdag, vanuit Castello, weer alleen voor het eerst sinds langere tijd, vertrokken richting Fisterra. Ik blijf geluk met het weer houden, vandaag ook weer zonnig, tempetatuur rond de 22C.  De omgeving na Santiago verandert snel van een verstedelijkte naar een agrarische "look". De slaapdorpjes zijn weer talrijk en prachtig om te zien. Tegen drie uur bereik ik Piaxe waar ik bij mijn hostel aankom. Maandagmorgen afscheid genomen van een paar wandelaars waar ik al een tijdje mee samen hebt gelopen, het afscheid was emotioneel, je deelt veel tijdens de wandelingen.

Woensdagmorgen vroeg om 07.00 uur vertrokken. Voor het eerst, op advies van een medewandelaar, zonder ontbijt vertrokken. Voordeel is dat je s'morgens vroeg rond negen uur er dan al plm 10 km op heb zitten, de helft of een derde, afhankelijk van wat je die dag wilt lopen. Ik moet zeggen als je wat meer wilt lopen op een dag dat deze "werkwijze" voldoet. Ik loop vandaag meer dan normaal maar kan het dan ook goed in de benen  voelen aan het eind van de dag. Rond 16.15 uur kom ik aan in Hospital.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Sieta:
    22 mei 2019
    26km fietsen zonder ontbijt voldoet ook, heb ik vorige week ondervonden. Succes Mart
  2. Marjan:
    22 mei 2019
    Sterkte Martin met de laatste loodjes
  3. Roel:
    23 mei 2019
    Nou mooi verslag hoor! Nog een paar kilometertjes en dan zit het erop of loop je naar huis terug?
  4. Marianne:
    23 mei 2019
    Mooie beschrijving van wat je tegenkomt en meemaakt onderweg.
    Raar idee dat je nog maar een klein stukje te gaan hebt (of verleng je de route nog?).
  5. Martin:
    23 mei 2019
    morgen, de 24e laatste etappe naar Fisterra...zaterdag met de bus terug naar Santiago de Compostella. Maandagmorgen met trein richting Nederland...rustig aan wennen weer "ON" 😉 te zijn.