Onderweg terug

27 mei 2019 - Santiago de Compostella, Spanje

Zaterdagmorgen, tegen half f acht wakker en goed ontbeten in de albergue. Eén van de medewandelaars, Xavier, een Braziliaan, heeft bij aankomst  in Spanje een wandelstok gekocht die hij achter wilt laten in Santiago. Reden is dat de stok niet mee kan met de bagage in get vliegtuig. Ik krijg de stok als herinnering met een korte, geschreven, persoonlijke tekst.

Met de "snelbus" van Fisterra naar Santiago.....waar we drie dagen lopend over deden leggen we nu in anderhalf uur af. Tegen elf uur kom ik voor de tweede keer, nu alleen, aan in Santiago. Herinneringen van een paar dagen geleden bij de aankomst komen weer terug/naar boven. Het voelt vreemd aan voor een tweede keer, nu dus al toerist, op het plein voor de kathedraal te lopen. Van de mensen die er rondlopen is 99% net aangekomen, je ziet hun emoties, ze vallen elkaar in de armen etc.

In de middag kom ik aan in het pension. Vandaag en morgen nog maar eens rustig door Santiago slenteren, genoeg te zien.

Zondag rustig aan gedaan, geen gestommel van vertrekkende pelgrims om half zes, wat geslenterd door de kleine straatjes van Santiago, nog een kathedraal  met klooster bezocht, daarna wat lezen, tukkie doen en de dag is om.

Morgen met de trein naar Hendaye en van daaruit dinsdag naar huis.

1. Nicole:
    Goede reis naar huis
  2. Fien Minis:
    Goede reis naar huis
  3. Cor:
    27 mei 2019
    goede reis en tot ziens in Deventer.(hopelijk).....
  4. Vera:
    27 mei 2019
    Goeie reis! Keep up the slow mode ;-)
  5. Eveline:
    27 mei 2019
    Heerlijk nog even wat dagen genieten!! Alvast een hele goede reis ♥️
  6. Marianne:
    27 mei 2019
    Wat mooi dat je de wandelstok met persoonlijke boodschap hebt gekregen.
    Geniet nog even van Santiago en een goede reis terug naar Nederland.
  7. Leonie:
    27 mei 2019
    Nog even genieten pap!! Tot snel
  8. Christina:
    27 mei 2019
    Nog even genieten en een goede reis terug