Burgos en León

6 mei 2019 - Villavante, Spanje

Langzaam maar zeker verandert de omgeving, in de oneindige leegt van de meseta verschijnen er hier en daar zelfs dorpen. Ze worden in de verte het eerst aangekondigd met een kerktoren, bezet door de bekende ooievaars, deze vliegen af en aan om hun nesten te onderhouden of jongeren te voeden.

Uiteindelijk komt Burgos in zicht, er wonen zo'n 180.000 inwoners in zicht....de stad is bekend om haar Santa Maria Kathedraal. Het is een rijke stad met mooie palazzo's, omsloten pleinen met terrassen en winkeltjes. De palazzo's zijn vaak eeuwen oud en vaak goed onderhouden, ze vormen de ziel van een wijk.

León Is de hoofdstad van de provincie León en telt ongeveer 140.000 inwoners. De stad is bekend om zijn enorme kathedraal met wereldberoemde glas in loodramen, de afmetingen en kleurenpracht zijn enorm. Daarnaast het Botines huis bezocht, een ontwerp van de spaanse archtect Antoni Gaudi.

Besluit om even dag langer in León te blijven om wat rust te nemen, daarnaast is er zoveel te zien, ondertussen is het zondag de 5e en nog een kleine 300 km te gaan.

1. Vera:
    Mooi!
  2. Nicole:
    6 mei 2019
    Fijn dat je onderweg geniet van de cultuur, zodat je ook kan opladen
  3. Annerie:
    6 mei 2019
    Wat een mooie plek om op te laden en te genieten van al het moois.
    Geweldig om iedere keer op deze manier met je mee te reizen.
  4. Hans:
    Geniet en hou vol.
  5. Fatma:
    6 mei 2019
    Door je verhalen genieten wij ook met jou Martin!
  6. Elto:
    6 mei 2019
    Man op bank. Prachtige foto. Slim van je om z’n naam te vermelden. Meteen op Google gezocht. Zo leer ik zelfs van je reis. Succes
  7. Heinz en anneke:
    6 mei 2019
    Geniet van al deze mooie en bijzondere dingen.
  8. Cor:
    blijf genieten,genieten,genieten…….
  9. Leonie:
    6 mei 2019
    Fijn pap! Goed dat je ook een "vakantiedagen" inlast.
  10. Marianne:
    7 mei 2019
    Wat een mooie, interessante plek om even tot rust te komen en alle indrukken te laten bezinken.
    Geniet ervan!
  11. Marjan:
    7 mei 2019
    Wat een prachtige omgeving Martin. Ik heb bewondering voor jouw inspanning, het zijn maar 2 voeten die de reis moeten dragen :-). Ook krijg ik trek bij het zien van die fantastische hammen! Geniet lekker en ik kijk uit naar je volgende verslag.
  12. Cor:
    11 mei 2019