29 mei, woensdag

30 mei 2013 - Tours, Frankrijk

Woensdag, 29 mei

Het weer: regen en nog eens .......

Vanochtend weer vroeg op, kwart over zeser uit, om zeven uur ontbijten. Relatief rustige nacht gehad. Geslape PLan in een gemeentelijke voorziening voor pelgrims.
In de slaapruimte staan 8 stapelbedden, dus 16 m/v brengen hier de nacht door.
In heb het bovenste gedeelte van een stapelbed toegewezen gekregen. Wat blijkt, in het onderste gedeelte slapen een jonge moeder met een kind, meisje, van ik schat 3 jaar oud, zij doen samen de camino. Ik denk voor beiden een uitdaging.
Een paar meter verderop logt een man die aan keelkanker is geopereerd.
Om de paar minuten is hij genoodzaakt om zijn luchtwegen te reinigen. Dit gebeurt met veel geluid wat onprettig is te horen.
Ik heb respect voor de man,  na zo'n ernstige ziekte dusdanig herstellen en in een refugio met 15 kamergenoten te gaan slapen. Zo zal een ieder zijn redenen hebben om hiermee bezig te zijn.We starten met onze regenkleding aan en hebben deze eigenlijk op deze dag niet uotgedaan. We hebben ongeveer 70 km te gaan, halverwege de dag ziten er over de helft. Er wordt besloten door te fietsen m.a.g. dat we rond half zeven aankomen in Santiago. De rit zit er op, het vervoer van fiets en bagage plus treintickets regelen, morgen weer een dag.

Route:Palas de Rey, Melide, Arzua, Touro, Santiago de Compostello, 84 km 's.

1. Nicole:
    30 mei 2013
    Blij dat jullie er zonder kleerscheuren aan zijn gekomen. Nog wel heel spannend zo langs de.provinciaalse weg.
  2. Eveline:
    30 mei 2013
    Wat een top prestatie van je pap!! Ik las op de blog van Sieta dat de laatste toch nog aardig gevaarlijk was. Gelukkig heb je reis heelhuis volbracht. Geniet van Santiago!! XXXX