30 mei, donderdag

30 mei 2013 - Santiago de Compostela, Spanje

30 mei, donderdag
Het weer:17C, zonnig.

Heerlijk geslapen, daarna een goed ontbijt in het hotel waar we twee overnachtingen hebben geboekt. Om tien uur de fietsen gebracht op het adres vanwaar deze met speciaal transport naar Amersfoort worden gebracht.
Daarna treintickets gekocht. Het is mogelijk om vanuit Santiago tot Amsterdam te boeken. Halverwege de boeking via de computer trad er een storing op. Voorlopig hebben we tickets van Santiago tot Parijs
Wellicht later op de dag nog een keer terugkomen voor het eindtraject.

Tegen de middag op basis van onze credentials de officiële, op naam gezette, pelgrimsverklaring in ontvangst mogen nemen. Je credential wordt gecontroleerd op de stempels die geplaatst zijn, deze geven aan welke route en hoeveel km's je hebt afgelegd. Op basis hiervan beoordeelt men of je in aanmerking komt voor het officiële docoment.
De medewerker wist te vertellen  dat er in het hoogseizoen, augustus, 2000 pelgrims per dag komen met hun credential.
In de middag de kathedraal bezocht, een enorm imposant bouwwerk. Vanavond gaan we een zgn pelrimsmis bijwonen.

Terug naar het station, computers doen het weer, alleen voor het eindtraject, Parijs-Amersfoort, zijn aleen 1e klas tickets beschikbaar. Wij krijgen het advies bij aankomst in Parijs daar de kaarten te kopen.
Op de valreep heeft Nicole nog via internet tickets kunnen boeken van Parijs naar Amsterdam. Deze in het hotel kunnen uitprinten en klaar is Kees, Sieta en Martin
Thanx Nicole en tot zaterdag.

Even wat getallen: we hebben totaal 1228 in 19 dagen gefietst ofwel 65 km p/dag.

Morgen weer een dag........, met de trein van Santiago naar Burgos.

1. Berc:
    30 mei 2013
    Mission volbracht
    Van harte voor jullie knappe prestatie
  2. Marie-Antoinette:
    31 mei 2013
    Super
    Goede reis en fijne thuiskomst. Kom maar lekker bij
  3. Marianne:
    1 juni 2013
    Petje af hoor!
    Het lijkt me een bijzonder moment wanneer je de pelgrimsverklaring in ontvangst mag nemen.
    Goede thuiskomst.