Waarom; update t/m 17 april

17 april 2019 - Ayegui, Spanje

Maandag de 15e blijven hangen in Pamplona. De oudste kathedraal van Spanje bezocht deels 14e en 15e, zeer de moeite waard.

Daarna nog een kop koffie gedronken op het beroemde plein Plaza de Castillo.

Mijn lichaam, spieren, beginnen te wennen aan de dagelijkse wandelingen van tussen de 15 en 20 km. Bij sommige etappes zijn de hellingen enorm stijl en vaak niet meer dan een bergpas bestaande uit kiezels.

Woensdagochtend was afzien...in de albergue serveerde men geen ontbijt, had daar geen rekening mee gehouden. Daarnaast had ik last van mijn onderrug. Ik vertrok vroeg, mede veroorzaakt door de buurvrouw die rond half zes al begon te "spoken". Na twee uur wandelen kon ik tegen negenen een ontbijtje "scoren". Na wat paracemolletjes ging het een stuk beter maar echt lekker ging het niet; begon al te denken in de trant van....houdt mijn rug het wel....waarom doe ik dit...zes uur op, bergpaadjes op en af met kiezels...🤔😫

Om twee  uur was ik aangekomen bij de "hostel municipal", goede bedden en douches doen dan wonderen... Onderweg weer fantastische dingen gezien...o.a. daarom doe ik het waarschijnlijk😉👍

1. Vera:
    17 april 2019
    Step by step, he?! You rock :-)
  2. Cor:
    17 april 2019
    Denk aan de drie A,s
    Afzien.
    Aankomst.
    Afscheid.
  3. Ria:
    18 april 2019
    Nou Martin je bent lekker bezig! Het gaat goed komen. Vergeet niet er van te genieten! Leuk je belevenissen te lezen. Succes!! 👍👍
  4. Roel:
    18 april 2019
    Doet wel wat, het heilige Martin plein! Zo te zien wel afzien maar krijg je er veel voor terug. Volhouden man!
  5. Sieta:
    18 april 2019
    Mooie impressie! Goed wandelweer!
  6. Elto:
    18 april 2019
    Het gaat over afzien en opzoeken van je grenzen. Door de vermoeidheid en de pijn komen indrukken en emoties veel heftier binnen, denk daar wel om.
    Prachtige foto’s
  7. Marjan:
    18 april 2019
    Keep strong, leuk om je via de verhalen en foto's te kunnen volgen.
    Ik heb ontzettende bewondering hiervoor.
  8. Christina:
    18 april 2019
    Vind het heel leuk om je mooie route een beetje te mogen volgen. Geniet er van en wandel lekker door!!
  9. Marianne:
    18 april 2019
    Het gaat met ups en downs. Beide horen erbij en maken de bijzondere ervaringen.
    Leuk om je route via je verhalen en foto's te mogen volgen.
    Geniet ervan!
  10. Eveline:
    18 april 2019
    Fijne update pap. Heftig zo’n ochtendje zonder ontbijt en pijn in de rug.. Neem ook je rust en tijd de om te ontspannen. Kanjer!
  11. Ivo:
    18 april 2019
    We zullen je missen de 28e. Zou best een stukje met je willen oplopen. Volhouden Pik!
  12. Nicole:
    18 april 2019
    Een paar flinke repen scoren voor noodgevallen. Je weet tenslotte maar nooit. De berucht tip van Dirk (van den Broek)👍🏻🙃
  13. Leonie:
    18 april 2019
    Jemig pap, wat ben je een bikkel. Je doet het super. Proberen rust momenten en extra voorraadjes in te slaan/ in te plannen. Veel (wandel)genot voor morgen gewenst.
    Dikke knuffel
  14. Paula:
    20 april 2019
    Genieten is het je mogen volgen. Voor jezelf ook een mooi verslag. Neem de tijd je hebt geen haast. Gun je om in een voor jou goed ritme te komen. Knuffel
  15. Lex:
    25 april 2019
    Daarom Martin! Soms is het even doorbijten, maar dan heb je ook wat.
    Juist dit soort momenten blijven je het beste bij, maar goed dat is achteraf :-).
    Hele mooie trip, prachtig land en mensen, geniet ervan. Je doet het top.