Aankomst

18 mei 2019 - Santiago de Compostella, Spanje

Vandaag na een wandeling van 21 km aangekomen in Santiago.

Om uiteindelijk de, op naam gestelde, documenten in ontvangst te mogen nemen, toch nog 90 minuten in de rij moeten staan, het was gewoon erg druk.

Terugkijkend op de afgelopen weken kan ik zeggen dat het een bijzondere ervaring is om deze Camino te lopen.

Fysiek niet altijd makkelijk, weten dat er duizenden je op hetzelfde pad zijn voorgegaan en nog zullen volgen. Je soms alleen en klein voelen in bepaalde omgevingen zoals de bergen of de eindeloze vlakte van de Meseta, het is een bijzondere ervaring.

Wandelaars fysiek stuk zien gaan door blaren of wat dan ook....denk dan dat ik geluk heb gehad met het geen enkele blaar krijgen en, blijkbaar, goed ben hersteld van de ziekte vorig jaar.....ik ben er blij mee. Ook ben ik blij met de vele opbeurende en keuke reacties op mijn blog, dank je volgers, het voelt goed te weten dat je gevolgd word.

Nog vier a vijf dagen loop ik, via Muxia naar Fisterra, het echte eindpunt van de Camino voor  sommige pelgrims, ik pak het mee, plm. 100 km,  zodat ik straks thuis niet hoef te zeggen.....had ik maar...😉.

1. Gijs:
    18 mei 2019
    Heel gaaf Martin! Mag je echt trots op zijn!
  2. Christina:
    18 mei 2019
    Echt een heel mooie en indrukwekkende reis geweest. (aan de verhalen en de foto's te zien). Vond het een leuke ervaring om er toch een klein beetje "bij te zijn". Een top prestatie om trots op te zijn Martin!
  3. Vera:
    18 mei 2019
    Wauw, you made it, gefeliciteerd!! En dat laatste stukje pak je gewoon nog ff mee :-). Geniet! X
  4. John:
    Hi Martin, knap gedaan. Petje af. Geniet van de laatste kilometers. Groet,
    John
  5. Janine:
    Geweldig, Martin!
    Wat een fantastische ervaring.
    Heb je met veel plezier gevolgd en genoten van je blog.
    En dan loop je er nog eventjes 100 km achter aan ook. Echt knap.
  6. Cor:
    18 mei 2019
    met heel veel plezier je verhalen gelezen....
  7. Marianne:
    18 mei 2019
    Geweldig dat je deze route hebt uitgelopen (en er dan nog 100 km aan vast pakt).
    Mooi om je belevenissen te mogen volgen via je blog.
    Geniet nog ff van dit laatste stukje.
  8. Eveline:
    19 mei 2019
    Wat een prestatie! Je mag enorm trots zijn op jezelf. Een bijzondere reis, na een turbulente periode. Uiteraard push jij jezelf nog even ietsje verder.. op naar de volgende 100km💪🏻
  9. Eveline:
    19 mei 2019
    Wat een prestatie, je mag enorm trots zijn op jezelf. Een bijzondere reis, na een turbulente periode. Uiteraard push jij jezelf nog iets verder.. op naar de volgende 100 km💪🏻
  10. Fatma:
    19 mei 2019
    Wat een prestatie Topper gefeliciteerd en je kan het! Op naar de laatste 100 km!
  11. Sietske Verburgt:
    19 mei 2019
    🕺🚶‍♂️🕺zal vreemd zijn als het ineens voorbij is.
  12. Sietske Verburgt:
    19 mei 2019
    🕺🚶‍♂️🕺🚶‍♂️zal vreemd zijn als het ineens voorbij is...slapen bij de Franciscaners?
  13. Martin:
    19 mei 2019
    Heb voor twee nachten een slaapplaats kunnen boeken in een voormalig klooster...
  14. Elto:
    19 mei 2019
    Het is volbracht. Wat een prestatie.
    Gefeliciteerd.
  15. Marjan:
    19 mei 2019
    Wat een geweldige ervaring en een mooie reis om op terug te kijken en ja plak er maar gewoon 100 km bij :-)
  16. Roel:
    19 mei 2019
    Geweldig, we zijn trots op je!
  17. Paula:
    19 mei 2019
    Gefeliciteerd. Dankjewel dat ik je mocht volgen. Geniet nog van de laatste kilometers naar de oceaan
  18. Berc:
    19 mei 2019
    Super gedaan Martin. Nog de laatste honderd.geestelijke boven de lichamelijke , super
  19. Ron:
    19 mei 2019
    Gefeliciteerd Martin. Top man. Was leuk om te lezen en ik doe het je niet na.
  20. Leonie:
    Geweldig pap, enorm trots op jou :)! XXX