14 en 15 mei

16 mei 2013 - Tours, Frankrijk

Dinsdag 14 mei

Na een prima ontbijt om 9:00 uur vertrokken. We hadden veel klimwerk vandaag, gelukkig had Sieta weinig tot geen last. Later gaf ze aan daar wel bang voor geweest te zijn.
Fraaie kathedraal in Saint bezocht, stempel voor de credentional gehaald bij office du tourisme. Tegen half vijf aangekomen in Royan, van hieruit gaan we  morgen met de ferry naar Port Bloc, een tocht van plm 30 minuten. S'avonds de Notre Dame van Royan bezocht. Het bijzondere aan deze kerk os dat deze geheel vervaardigd is van beton, zie ook Wikipedia. Vandaag is dec trouwdag van Sieta, voor haar reden ons te trakteren op een heerlijk diner. Het weer was goed, wel veel wind. Hotelletje geboekt dicht bij de ferry, verder hem problemen, 62 km gereden, totaal generaal 354.

Woensdag 15 mei,
Om half tien met de ferry naar Port Bloc.
Via de duinen naar Soulac S/Mer, daar een eeuwenoude basiliek bezocht, zie de foto's. Natuurlijk de bijbehorende stempel gehaald. In middag geluncht Montalive, daar mooie foto's gemaakt. De sfeer in het stadje is wel erg relaxed, beter gezegd het is er uitgestorven!  in de middag tientalle kilometers gereden over betonpaden van max 75 cm breed, deze zijn tijdens WO 2 aangelegd voor vervoer van alles en nog wat. Spectaculaire omgeving, erg mooi, het vergt wel enige concentratie, maar zeer de moeite waard. Tegen half acht aangekomen in Lacanau Ocean. Vandaag wiselden zon en regen elkaar af, 90 km gefietst.