17 mei

17 mei 2013 - Escource, Frankrijk

Vrijdag 17 mei
Rond half negen vertrokken, slecht weer, regen en dus starten met het regenpak aan. Gelukkig duurden de buien niet lang en trokken we al het overbodige goed snel uit. Zodra de zon door komt heb je het snel warm. Wederom kilometers door natuurgebieden gereden.
Richting Mios, daarna door naar Salle en Belin. Helaas net even weer te ver doorgereden, heen en terug krap tien kilometer te veel, tisnietanders! Tegen 16:00 uur aangekomen in Labouheyre, hier staat de zgn St. Jacobskerk, zie foto. Bij "Le Marie" een stempel gehaald voor het pelgrimspaspoort, het gemeentehuis ligt aan een zeer fraai plein dat geheel wordt overdekt door platanen, zie foto. Besloten om nog even "door te trekken" naar Onessse, twaalf km verderop. Door het echt slechte weer, het komt met bakken uit de hemel, besluiten we halverwege in L'Escource te overnachten. Vandaag 91 km gereden.

1. Monique:
    17 mei 2013
    Ook hier veeeeel regen en er wordt nog veel meer verwacht.... Succes nog en het blijft super om jullie verhalen te lezen, dus blijf schrijven! Groeten uit Amersfoort
  2. Marie-Antoinette:
    17 mei 2013
    Wouw, wat zijn jullie doorzetters. Tovh lijkt mij, ik kan niet goed zweten regen fijner dan hitte.
    Hier regende het vandaag ook en morgen ook. Met Pinksteren mooi weer voorspeld. De rode begonia's voor Mama staan klaar om geplant te worden.
  3. Eveline:
    Hoi pap!

Ongelooflijk hoeveel kilometers jullie maken!! Nog veel meer dan wat jullie hier thuis geoefend hebben. Ik zou zegen: Ga zo door!! Ben benieuwd hoe de Pyreneeën jullie zullen bevallen!

Succes met kilometersvreten!

XXXXXXX
  4. Nicole:
    17 mei 2013
    Wow wat een dappere kilometers. Het is wel zaak het routeboek heel goed in de gaten te houden. Weer een super prestatie geleverd.
  5. Heinz en anneke:
    18 mei 2013
    een survival is er niets bij, zo'n tocht moet je ook niet cadeau krijgen, heel veel sterkte toegewenst.
    En op een dag zie je de zon en warm, oh, oh, en dan verlang je naar een mals regenbuitje, groetjes Heinz