19 mei

Zondag, 19 mei
Vannacht niet echt goed geslapen, vaak wakker door onduidelijke geluiden van buitenaf, de verwarming die vreemde kuren heeft, te warm en ga maar door. Zo dat is genoeg geklaag, moest ik even kwijt.
Vertrokken rond negen uur, stromende regen, tisnietanders:-). Tussen de middag geluncht in een overdekt bushokje, prima gegeten. Een paar flinke klimmetjes gehad waarbij het sn.....voor de ogen kwam. Qua training was Maastricht een goede ervaring! Het is in Frankrijk ook zondag, alles is dus dicht, dus wordt het zoeken voor onze "shots" ofwel "bakkie espresso". Langzaam maar zeker verandert de omgeving qua landschap door de Spaanse invloeden. Daarnaast worden klimmetjes steiler maar de afdalingen ook, ik zoef met een vaart van 52 km p/uur naar beneden.
Je moet goed opletten geen schapen, geiten of kippen onder je wiel te krijgen, ze lopen gewoon los op de smalle bergwegen. S'avonds komen we aan in Uhart-Mixe. Daar overnachten we in een auberge dat helemaal is ingesteld op pelgrims. Eten en drinken wat wordt opgediend. Heerlijk 5-gangen diner gehad. Met een man of twaalf aan een lange tafel, reuze gezellig, Duitsers, Fransen en Engelsen. Sieta heeft er voor gezorgd dat we geen kilometer hebben omgereden.

De afgelegde route vandaag:
DAX, Seyresse, Peyrehorade, Caresse-Cassaber, Bergouey-Viellenave, St. Palais, Uhart-Mix. Afgelegde km's: 66

1. Marie-Antoinette:
    20 mei 2013
    Wat jammer toch die regen. Jullie zijn wel bikkels hoor! Doel voor ogen en gaan met die banaan. Lijkt mij leuk om zo te reizen en andere liefhebbers van dit avontuur tegen te komen.
    Hou vol!
    Je schone zusje uit Ooij
  2. Sieta:
    Ja, Mart Gelukkig niet 25+ gr. want dan ontplof ik
  3. Leonie Stoffer:
    Klinkt goed paps:)! Veel succes! Ben trots op je!! xxxxx
  4. Robert:
    20 mei 2013
    Troost jullie .............. hier komt het dik van boven! En gisteren met de wandelsite, eerste pinksterdag, op de dijk geweest van Volendam. Jan Smit kwamen we ook nog tegen, tijdens de bootvaart Volendam - Marken. Dus dat hebben jullie ook al gemist! Maar hoe harder de tegenwind, hoe harder ge gaat trappen! Gaat lekker voort met de reis jullie.
  5. Nicole:
    20 mei 2013
    Inderdaad bikkels zijn jullie. Nu maar duimen dat het weer na de pyreneeën beter wordt. Heel.west Europa is bar slecht:(
  6. Fien Minis:
    20 mei 2013
    Wat jammer van dat prutsweer. hier is het ook al niet veel beter. Men voorspelt hier de koudste lente in tig jaren....
    Maar de ontmoetingen onderweg maken vast veel goed,en niet te vergeten die heerlijke ontbijtjes,lunches en diners. Maar goed dat jullie zo veel fietsen! :-)
    Goede reis verder en pas op voor overstekend vee !!
  7. Johan:
    20 mei 2013
    Verrassing voor mij: niet via Bayonne.
    Tandwielen, remmen en wiel-assen houden het goed?
    Wens jullie een zonnig hart en geduld toe. Grtz!