Voorbereiding

9 maart 2019 - Amersfoort, Nederland

Vandaag, 9 maart, exact nog één maand voor vertrek, ofwel 9 april.

Een bekende uitspraak is: een goede voorbereiding is het halve werk.

Dat wetende had ik mij enige tijd geleden ingeschreven voor een "voorbereidingsweekend" in de pelgrimshoeve Kafarnaum in Vessem.

De hoeve is een officiële pleisterplaats voor pelgrims, onderweg naar hun bestemming; zij ontvangen dan ook, op hun verzoek, een verblijfsstempel in hun credential of wel paspoort. Ik heb ook een paspoort gekocht om zo de stempels van mijn overnachtingen en bezoeken aan kerk en kathedraal te kunnen ontvangen. Zonder dit paspoort kun je geen overnachting krijgen in de onderkomens, alberges of refugio's. Daarnaast moet je je paspoort in Santiago kunnen overleggen om het compostolaat, bewijs van de voettocht, in ontvangst te kunnen nemen.

Voor geïnteresseerden onderstaand de link van site van de pelgrimshoeve net het programma van voorbereidings-dagen.

1. Nicole:
    10 maart 2019
    Goed dat je je zo gedegen voorbereid. Het is immers een hele tocht
  2. Sieta:
    10 maart 2019
    Succes met de verdere voorbereidingen!
  3. Marjan:
    10 maart 2019
    Ik wacht vol verwachting op je volgende reisverhalen. Veel succes en plezier bij de voorbereidingen!
  4. Cor:
    nu kun je aftellen..
  5. Fien Minis:
    10 maart 2019
    Succes met de voorbereidingen. Fijn dat je ons op deze manier op de hoogte houdt
  6. Christina:
    11 maart 2019
    Succes met alle voorbereidingen. Hou ons op de hoogte!
  7. Heinz en anneke:
    16 maart 2019
    ooit ook de plannen gehad om naar santiago te lopen, toch door omstandigheden moeten afzien. Martin jou gaat het helemaal lukken, fijn dat wij schriftelijk deelgenoot mogen zijn van jouw reis met veel reisverhalen